بررسی اثرات جهانی شدن بر تجارت خارجی ایران

حسن کلباسی؛ عبدالمجید جلائی

دوره 4، شماره 11 ، تیر 1381، ، صفحه 115-137

چکیده
  در این مقاله، پس از بررسی مدل های تقاضای واردات و عرضه صادرات از دو شاخص سطح تجارت بین الملل (LIT) وادغام تجارت بین الملل (IIT) به عنوان شاخص های جهانی شدن استفاده شده است. برای اقتصاد ایران، معادلات تقاضای واردات و عرضه صادرات به تفکیک و در سه گروه کالای واسطه ای، سرمایه ای و مصرفی تخمین زده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد در یک گروه ...  بیشتر