@article { author = {Yarmohamadian, Naser and Moridian Pirdusti, Ali}, title = {Optimal Pricing in The Range of Urban Road Network (Case Studyof Isfahan City)}, journal = {Iranian Journal of Economic Research}, volume = {24}, number = {78}, pages = {127-162}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {1726-0728}, eissn = {2476-6445}, doi = {10.22054/ijer.2019.10165}, abstract = {Existing congestion in the urban transport network involves many costs such as air pollution, delays for passengers, and increased fuel consumption. Internalizing congestion externality cost is a basis for transportation congestion pricing. This policy is implemented in many metropolitans worldwide. One of the methods used in network pricing is the use of a belt pricing. This pricing is made up of a number of arcs that surround the crowded city and passengers who are going to cross these arcs and enter this area are required to pay a fee. The most important issue in this pricing method is to determine the amount of toll imposed on these arcs. The purpose of this research is to determine optimal congestion toll in a particular cordon-based network in which user benefits are maximized. In this study, in order to find the optimal amount of toll, a combinatorial bi-level optimization problem is introduced, in such a way that net social surplus is maximized at the upper level, and user equilibrium problem with elastic demand is solved at the lower level, then genetic algorithm in the MATLAB software is used to solve this model. The results show a toll of 13 thousand Rials for entrance to cordon per hour in 2016, would increase the network user benefits by 41 percent.}, keywords = {Congestion,Optimum Pricing,Traffic Cordon,Isfahan City}, title_fa = {قیمت‌گذاری بهینه در محدوده‌ای از شبکه معابر شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان)}, abstract_fa = {وجود ازدحام در شبکه حمل‌و‌نقل شهری هزینه‌های زیادی مانند آلودگی هوا، تأخیر برای مسافران و افزایش مصرف سوخت را دربر دارد. از‌این‌رو، استفاده از سیاست‌های قیمت‌گذاری ازدحام یکی از سیاست‌هایی بوده که در بسیاری از شهرهای بزرگ مورد پذیرش قرار گرفته است. مبنای استفاده از سیاست قیمت‌گذاری ازدحام، درونی کردن اثرات بیرونی ازدحام است. از جمله روش‌های مورد استفاده برای قیمت‌گذاری ازدحام شبکه، استفاده از یک کمربند قیمت‌گذاری است. کمربند قیمت‌گذاری از تعدادی کمان تشکیل شده است که منطقه شلوغ شهر را احاطه کرده و مسافرانی را که قصد عبور از این کمان‌ها و ورود به این منطقه را دارند، ملزم به پرداخت عوارض می­کند. مهم‌ترین مسئله در اجرای این روش قیمت‌گذاری تعیین عوارض بهینه اعمال شده بر این کمان‌هاست. هدف این مقاله، تعیین عوارض بهینه روی یک حلقه ترافیکی در شهر اصفهان است، به نحوی که میزان منفعت کاربران حداکثر شود. در این مطالعه، برای پیدا کردن مقدار عوارض بهینه، ابتدا یک مدل قیمت‌گذاری دوسطحی بیان می‌شود، بدین صورت که در سطح بالا بیشینه کردن منفعت عمومی و در سطح پایین تعادل استفاده‌کنندگان با در نظر گرفتن تقاضای با کشش با فرم نمایی مدنظر است، سپس، با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک، در محیط نرم‌افزار MATLABالگوریتمی برای حل این مدل ارایه شده است. نتایج نشان می‌دهد، با وضع عوارض 13،000 ریالی برای سال 1395 به‌منظور ورود به حلقه ترافیکی برای یک ساعت، تابع منفعت کاربران حداکثر می‌شود و به‌اندازه 41 درصد افزایش می­یابد.}, keywords_fa = {ازدحام,قیمت‌گذاری بهینه,حلقه ترافیکی,شهر اصفهان}, url = {https://ijer.atu.ac.ir/article_10165.html}, eprint = {https://ijer.atu.ac.ir/article_10165_741398d9f784634214e34b49e837408f.pdf} }