بررسی مزیت نسبی محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی ایران

ابوالقاسم مهدوی؛ مهران ملکشاهیان

دوره 6، شماره 21 ، بهمن 1383، ، صفحه 91-113

چکیده
  یکی از عوامل موثر در شناخت توانمندی های صادراتی یک کشور برای اتخاذ سیاست های مناسب در آن راستا، وجود مزیت نسبی در تولید و صادرات کالا است. به طور ساده عقیده بر این است که کشورها به دلیل وجود مزیت نسبی در تولید کالاها وارد صحنه تجارت خارجی شده است و در سطح بین المللی به مبادله کالا می پردازند.برای اندازه گیری مزیت نسبی، معیارهای متفاوتی ...  بیشتر